Polski rynek legalnych zakładów bukmacherskich jest dziś mocno rozwinięty, a gracze mają do wyboru wielu legalnych bukmacherów, u których mogą w sposób zgodny z prawem obstawiać sport i inne wydarzenia. Wśród największych i najbardziej znanych bukmacherów wymienić można choćby STS, Superbet, Fortunę, Betclic, Betfan czy ETOTO, ale legalnych operatorów jest w Polsce znacznie więcej. Legalni bukmacherzy muszą więc szukać sposobów na to, by jak najwięcej typerów wybrało właśnie ich usługi. Jak to robią i na czym najbardziej korzystają gracze i kibice sportowi?

bukmacher-w-internecie

Bonusy bukmacherskie to podstawa

Legalni bukmacherzy doskonale wiedzą, że jednym z najprostszych sposobów na ściągnięcie nowych graczy jest zaoferowanie im atrakcyjnych bonusów. Najważniejsze w tym kontekście są tzw. bonusy powitalne, czyli takie, które użytkownik otrzymuje w zamian za założenia konta online u bukmachera.

Warto przypomnieć, że obstawianie zakładów jest w Polsce dozwolone tylko u operatorów posiadających zezwolenie. Spółki te są zobowiązane przez prawo do tego, by przyjmować zakłady tylko od zarejestrowanych graczy, natomiast wypłaty wygranych mogą dokonywać dopiero po pozytywnym zweryfikowaniu danych typera. Dlatego promocje powitalne mają na celu przekonanie gracza, że warto poświęcić chwilę i założyć osobiste konto w serwisie danego bukmachera.

Aktualnie niemal każdy bukmacher oferuje jakiś bonus na start dla nowo zarejestrowanych użytkowników. Legalni bukmacherzy wręcz prześcigają się w oferowaniu coraz to lepszych bonusów powitalnych, kusząc zarówno wysokimi kwotami środków bonusowych, jak i liczbą promocji, z jakich mogą skorzystać gracze. Często nowy klient może otrzymać cały pakiet bonusów. 

Nierzadko legalni bukmacherzy dodatkowo zwiększają bonus powitalny, jeśli gracz poda w formularzu rejestracyjnym specjalny kod promocyjny (często można go znaleźć na stronie bukmachera lub na innych stronach internetowych o tematyce bukmacherskiej).

Zakłady bez ryzyka, darmowe zakłady czy inne środki bonusowe są oczywiście dla graczy obstawiających zakłady nie lada gratką. Niektórzy zakładają konta u kolejnych bukmacherów tylko po to, by z nich skorzystać, ale bukmacherzy walczą o ich lojalność, oferując także promocje dla zarejestrowanych użytkowników. Typerzy, którzy posiadają już konto u danego operatora zakładów, mogą brać udział w stałych akcjach promocyjnych (np. tzw. „gra bez podatku”, zwiększanie wygranych z zakładów akumulowanych, programy lojalnościowe) lub akcjach tymczasowych (np. freebety za obstawienie konkretnego wydarzenia sportowego).

Legalni bukmacherzy i ich działania marketingowe

Zakłady bukmacherskie to rodzaj gier hazardowych, dlatego prawo ogranicza możliwość ich reklamy. Jednak firma bukmacherska może reklamować swoje usługi na wiele dozwolonych sposobów.

Sponsoring sportu

Legalni bukmacherzy bardzo chętnie sponsorują polski sport, a przede wszystkim piłkę nożną. Bukmacherzy jako sponsorzy mogą promować się np. na strojach zawodników i na bandach reklamowych podczas meczu, ale też przygotowywać wspólne kampanie aktywizujące kibiców sponsorowanego klubu. Czasem umowa sponsorska obejmuje też wyłączność dla bukmachera, jeśli chodzi o zakłady bukmacherskie na mecze danej ligi czy imprezy sportowej (np. gali MMA).

Ambasadorzy marki

Legalni bukmacherzy nawiązują współpracę ze znanymi osobistościami świata sportu, które stają się ich ambasadorami. Utytułowany zawodnik czy popularny dziennikarz sportowy wspierają markę swoim autorytetem, dzięki czemu pomagają poprawić wizerunek bukmachera lub zwiększyć jego zasięgi.

Aktywność w mediach

Legalni bukmacherzy starają się dotrzeć do potencjalnych klientów przez różnego rodzaju media. Głównie w Internecie i telewizji, ale czasem też w radiu czy prasie pojawiają się ich spoty reklamowe (spełniające określone wymogi ustawowe). Bukmacherzy prowadzą też swoje media społecznościowe, gdzie oferują graczom specjalne bonusy i konkursy. 

Niektórzy wchodzą w to głębiej, dostarczając kibicom bardzo ciekawe formaty o tematyce sportowej – zwłaszcza na YouTube’ie. Takie wartościowe kanały prowadzą/prowadzili m.in.: Etoto, Superbet, Fortuna, Betclic czy Totolotek. Zdarza się też, że firma bukmacherska jest sponsorem zewnętrznego kanału zajmującego się sportem (np. bukmacher Fuksiarz został sponsorem Kanału Zero na YT).

Naziemne punkty bukmacherskie

Sposobem na reklamę są też stacjonarne lokale, w których można obstawiać zakłady bukmacherskie. Jeśli punkt jest nowoczesny i posiada szereg udogodnień, a najlepiej znajduje się w dobrej lokalizacji, realnie wpływa na rozpoznawalność i postrzeganie bukmachera.

Oferta bukmachera

Nie zapominajmy o tym, że firma bukmacherska powinna mieć wysokiej jakości produkty, żeby móc nie tylko przyciągnąć, ale też utrzymać przy sobie graczy. Zakłady bukmacherskie na wiele sportów i wydarzeń sportowych, ale też na e-sporty, sporty wirtualne czy gry karciane to dziś podstawa, której wymagają typerzy. Kolejna kluczowa sprawa to jakość oferty kursowej. Jeśli jakiś bukmacher wystawia wyjątkowo atrakcyjne kursy np. na żużel, to gracze obstawiający zakłady bukmacherskie na „czarny sport” szybko się o tym dowiadują i chętnie migrują na jego platformę.

Legalni bukmacherzy kuszą użytkowników także opcjami dodatkowymi dostępnymi podczas obstawiania zakładów takimi jak, np. cash-out (umożliwia wcześniejsze rozliczenie zakładu), edytowanie obstawionego kuponu czy betbuilder (konstruktor zakładów akumulowanych dla 1. meczu). Do tego dochodzą różnego rodzaju narzędzia wspomagające typowanie, czyli np. zaawansowane statystyki meczowe, betboostery dające wskazówki co do typów (działające przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji) czy nawet darmowe transmisje meczów.

Liczy się również to, jaką opinię ma dana firma bukmacherska wśród graczy. Typerzy polecają sobie lub, przeciwnie, odradzają korzystanie z usług konkretnego operatora, zwracając uwagę także na inne kwestie np. jakość aplikacji mobilnej, wysokość limitów stawek, bezproblemowość rozliczeń itp.

5 / 5. Ocen: 1