Opinie w dzisiejszych czasach stanowią samym swoim istnieniem to, czy dany biznes będzie prosperował, czy też upadnie. Naturalnie nie każdy z tym się zgodzi, jednakże z drugiej strony musimy zdać sobie sprawę z tego, że wiele ostatnimi czasy się zmieniło. Jak więc opinie w internecie wpływają na nasze decyzje zakupowe?
Opinie dzisiaj sprzedają więcej
Nie tylko duża liczba opinii klientów na temat zalet i wad produktu może prowadzić do zwiększenia sprzedaży. Opinie reprezentowane przez pięcioramienną gwiazdę są bardzo potężne. Badania wykazały, że firmy z ocenami czterogwiazdkowymi zarabiają o 30% więcej rocznie niż konkurenci, którzy nie korzystają z takich recenzji lub uzyskują niższe oceny. Ważna jest również liczba opinii.
Komentarze mogą nie tylko pomóc klientom w podejmowaniu decyzji zakupowych, ale mogą również zwiększyć wiarygodność firmy. Konsumenci z miejsca uważają, że osoba zamieszczająca recenzje produktów jest prawdziwa i uczciwa. Oceny zachęcają do interakcji z marką, co ostatecznie prowadzi do zwiększenia przychodów. Nawet najlepsze firmy otrzymują nie tylko pozytywne recenzje swoich produktów. Nikt w końcu nie chce czytać opinie w stylu ,,STS z bonusem za rejestracje, tylko tam warto się zarejestrować bo tak”. Wreszcie w każdym sklepie internetowym znajdzie się klient niezadowolony z poziomu obsługi, zbyt długi czas oczekiwania na dostawę lub wada produktu. Takie osoby są w jakiś sposób korzystne dla przedsiębiorców. Konsumenci coraz częściej kwestionują recenzje, które w 100% skupiają się na zaletach danego produktu. Wiele osób wie, że niektórzy sprzedawcy w podejrzany sposób uzyskują fałszywe pięciogwiazdkowe oceny. Dlatego zbieranie całkowicie pozytywnych recenzji może zaszkodzić firmie. Konsumenci oczekują od marek uczciwości, chcą czytać każdy komentarz – dobry i zły, a także mieć możliwość porównania wrażeń indywidualnych klientów firmy.
Opinie stały się biznesem samym w sobie
Ocena jest jednym z najpotężniejszych narzędzi promocji sprzedaży, z których może korzystać każda firma. Marki bardzo korzystają z opinii wyświetlanych w Internecie. Pomagają przedsiębiorcom zmieniać ofertę firmy, przyciągać nowych klientów, zwiększać współczynniki konwersji, promować marki i wpływać na pozycjonowanie. Dlatego warto zwrócić uwagę nie tylko na otrzymanie oceny, ale również na jej odpowiednią ocenę w mediach społecznościowych czy na stronach firmowych. Wiele firm w dzisiejszych czasach wręcz kupuje pozytywne oceny, więc nic dziwnego, że promowanie biznesów stało się według niektórych poważną ścieżką kariery.
Jak więc wpływają na nas opinie?
Na pewno przy tych produktach, przy których widzimy więcej pozytywnych ocen, jesteśmy bardziej skłonni do zakupu, z racji tego że z automatu widzimy to jako dobry zakup – bo w końcu jeśli tyle osób było skłonnych kupić dany produkt, i go poleca, co my na tym tracimy? No właśnie – tak więc na nas działają oceny.